MAKSAMINEN, TOIMITUS, HINNAT, PALAUTUKSET, TAKUU, TAKUUPALAUTUKSET, HUOLTO JA ASENNUS SEKÄ RIIDANRATKAISU

Maksaminen

Verkkokaupan maksuvälittäjänä toimii Visma Pay (Visma Payments Oy, y-tunnus 2486559-4), joka on rekisteröity Finanssivalvonnan ylläpitämään maksulaitosrekisteriin. Maksamiseen siirrytään Visma Payn verkkopalvelun kautta ja tiliotteella ja laskulla maksun saajana näkyy Visma Pay tai Visma Payments Oy. Visma Pay välittää maksut verkkokauppiaalle. Maksaminen on turvallista, sillä kaikki maksutapahtumaa koskevat tiedot välitetään salattua yhteyttä käyttäen niin ettei kukaan ulkopuolinen taho näe maksutapahtuman tietoja.

Kauppa syntyy verkkokaupan asiakkaan ja verkkokaupan välille. Verkkokaupan vastuulla ovat kaikki kauppaan liittyvät velvoitteet.

Lue lisää Visma Paysta: https://www.visma.fi/vismapay/

Maksutavat

Visma Pay -palvelun kautta voit maksaa verkkopankkitunnuksilla ja maksukorteilla (credit/debit). Käytettävissä ovat seuraavat maksutavat: Osuuspankki, Nordea, Danske Bank, Oma Säästöpankki, Säästöpankki, Aktia, Paikallisosuuspankit, S-Pankki, Handelsbanken, Ålandsbanken, Visa-, Visa Debit-, Visa Electron-, MasterCard- ja Debit MasterCard -kortit.

PayPal -palvelun kautta voit maksaa paypal-tilin tai luottokortin avulla.

Visma Pay -maksupalvelun yhteystiedot

Visma Payments Oy (Y-tunnus 2486559-4)
Sähköposti: helpdesk@vismapay.com
Puhelin: 09 315 42 037 (arkisin klo 8-16)
Postiosoite: Brahenkatu 4, 53100 Lappeenranta

Toimitus

Kiinteä toimituskulu aina 20kg saakka per lähetys ja sisältäen kaikki pakkausmateriaalit.

Voit verkkokaupassa tilausta tehdessäsi valita seuraavista toimitusvaihtoehdoista juuri sinulle parhaiten sopivan:

NOUTO Eränetti myymälästä (Kangasniemi) 0 €

POSTI Postipaketti tai POSTI Pakettiautomaatti 9,70 €

Tilauksesi toimitetaan lähimpään Postiin tai Postin pakettiautomaattiin. Saat tekstiviestin heti, kun tilaus on noudettavissa.

MATKAHUOLTO lähellä paketti 9,70 €

Tilauksesi toimitetaan valitsemaasi lähimpään Matkahuoltoon tai Matkahuollon asiamiespisteeseen. Saat tekstiviestin heti, kun tilaus on noudettavissa.

Postin ja Matkahuollon toimituksista saat välittömästi seurantanumeron sähköpostitse kun tilaus lähtee varastoltamme!

POSTIN PAKETTISEURANTA

MATKAHUOLLON PAKETTISEURANTA

Nopea tilausten käsittely

  • Olemme nopeita, käsittelemme tilauksesi arkipäivisin saman päivän aikana!
  • Saat sähköpostitse seurantanumeron heti kun tilaus on käsitelty ja odottaa kuljetusliikkeen noutoa varastolta
  • Kuljetukset lähtevät varastoltamme arkipäivisin n. klo 13.00
  • Normaali kuljetusaika varastotuotteille 1-3 työpäivää, riippuen minkä kuljetusvaihtoehdon valitsit
  • Toimitukset saapuvat lähimpään postiin (POSTI Oyj) tai Matkahuollon pisteeseen, josta lähetetään saapumisilmoitus ensisijaisesti tekstiviestinä (mikäli ilmoitit matkapuhelinnumerosi tilausta tehdessä)
  • Pyrimme pitämään kaikkia verkkosivuillamme esiteltyjä tuotteita aina varastotavarana

Hinnat

  • Hinnat sisältävät arvonlisäveron (ALV) ja kierrätysmaksun
  • Hinnat ovat voimassa toistaiseksi ja voivat muuttua valuuttakurssimuutosten, tavaranvalmistajan hinnoittelun tai muuttuneen markkinatilanteen vuoksi
  • Kaikki maksutavat löytyvät TÄSTÄ

Ilmainen vaihtopalautus

Ihmiset ovat yksilöllisen kokoisia ja on ymmärrettävää että oikea koko ei välttämättä löydy taulukkoa katsomalla, vaan sovittamalla.

Mikäli tilasit vahingossa väärän kokoisen tuotteen, ei hätää.

Tuotteen voi veloituksetta palauttaa vaihtamista (esim. eri koko tai tuote) varten Matkahuollon asiakaspalautuksena. Matkahuollon palautusnumeron saat asiakaspalvelustamme.

Mikäli haluat palauttaa tuotteen kaupan purkamista varten, voit helposti palauttaa sen Matkahuollon asiakaspalautusnumerollamme, jolloin pidätämme tuotteen lopullisesta hyvityksestä 5€ rahtimaksua.

HUOM! Älä lähetä vaihtopalautusta tai palautusta Matkahuollon “postiennakolla”(vastaanottaja maksaa noutaessa) tai Postin kautta. Emme nouda sitä ja kulut jäävät kokonaisuudessaan ostajalle.

  • Palautettaessa ulkomailta, asiakas vastaa aina itse kyseiseen palautukseen liittyvistä lähetys- ja postituskustannuksista
  • Palautettavan tuotteen mukana tulee olla lyhyt selvitys palautuksen syystä esim palautuslomake ja omat yhteystiedot sekä mahdollinen pankkiyhteys hyvitystä varten
  • Palautusoikeus koskee ainoastaan käyttämättömiä tuotteita omassa alkuperäissä myyntipakkauksessa

Tuotteeseen tutustuminen

Verkkokaupasta tilattuun tuotteeseen tutustuminen on käytännössä aivan sama “kuin tavallisessa kaupassakin” eli tuotepaketin voi avata ja käyttöohjeet voidaan lukea tai vastaavasti kenkiä ja vaatteita saa vapaasti sovittaa.

Mikäli tuote on palautettaessa naarmuinen, likainen ja nähtävästi käytetty tai alkuperäisestä toimitussisällöstä puuttuu jotain esim alkuperäinen myyntipakkaus, sovelletaan tuotteeseen arvonalennus määrittely (tilaajalta perittävä) ennen sen hyvitystä tai tuote palautetaan tilaajalle.

Palautukset

  • Ostajan tulee aina ensin ilmoittaa palautuksesta, 14vrk kuluessa lähetyksen vastaanottamisesta. Palautusta koskeva ilmoitus tulee tehdä sähköpostitse: asiakaspalvelu@eranetti.fi
  • Ostajan on tehtävä palautus 14 päivän kuluessa palautusilmoituksesta
  • Peruuttamisoikeus ja palautuslomake: Lue peruuttamisoikeus ja palautuslomake tiedot TÄSTÄ

Palautusten pakkaaminen

  • Pakkaa tuote samoin kuin se oli pakattu saapuessakin ja käytä esim toimituksen mukana tulleita pakkausmateriaaleja. Tämä varmistaa palautuksen saapumisen ehjänä perille
  • Älä tee mitään merkintöjä alkuperäisen myyntipakkauksen pintoihin tai kiinnitä pakettikorttia ja teippiä tuotteen myyntipakkauksen pintoihin
  • Emme valitettavasti voi hyväksyä tuotteen palautusta mikäli palautettava tuote on ostajan riittämättömän pakkauksen vuoksi hajonnut kuljetuksessa
  • Palautusoikeus EI koske ns. hygieniatuotteita esim. alusvaatteet ja aluskerrastot, ilma-aktivoituva lämmitin, nappikuulokkeet tai lämpösaumauksella sinetöityjä pakkauksia kuten SD muistikortteja
  • Palautusten suhteen noudatamme voimassa olevaa kuluttajansuojalakia

Takuu

  • Tuotekohtainen takuu (yleensä 12kk ellei toisin mainittu) on mainittu kyseisen tuotteen tuote-esittelyn yhteydessä ja se korvaa valmistus- tai materiaalivirheet
  • Takuuasiat hoidetaan aina asiakaspalvelumme kautta jolloin tuotteessa esiintyvä mahdollinen vika korjataan kuntoon
  • Takuuaika alkaa aina siitä päivästä kun asiakas on vastaanottanut tuotteen
  • Tuotteen takuuvaihto tai -korjaaminen ei pidennä tuotteen alkuperäistä takuuaikaa (korjatun vian osalta takuu jatkuu)
  • Takuun edellytyksenä on tuotteen tai tarvikkeen käyttäminen valmistajan suositusten ja käyttöohjeiden mukaisesti
  • Takuu ei ole voimassa mikäli todetaan, että tuotteen huonontuminen tai rikkoutuminen johtuu tavaran vääränlaisesta käytöstä, normaalista kulumisesta, epänormaalista luonnonilmiöstä, tapaturmasta tai muusta tuotteen väärinkäytöstä
  • Kuluttajasuojalain mukaisesti ostajan on ilmoitettava virheestä takuunantajalle kohtuullisessa ajassa (2vrk) siitä kun ostaja havaitsi virheen tai hänen olisi pitänyt havaita se
  • Valmistajan takuu ei ole voimassa mikäli ostaja on omatoimisesti yrittänyt parantaa, korjata tai virittää tuotteen suorituskykyä käyttöohjeiden vastaisesti
  • Tuotteen virittämiseksi katsotaan tuotteen suorituskykyä tai ominaisuuksia nostavien lisäosien ja laitteiden käyttö, jotka eivät ole kyseisen tuotteen valmistajan hyväksymiä
  • Mikäli laitteessa havaitaan takuuseen kuulumaton vika esim paristojen akkuhapon vuoto laitteen sisään, veloitamme aina kuljetuskustannukset ja korjausarvio

Takuupalautus ohje

Takuupalautus ainoastaan Matkahuollon asiakaspalautuksena

  • Matkahuollon palautusnumeron saat asiakaspalvelustamme

Takuupalautuksiin eivät kuulu käyttövirheet tai asiat jotka olisivat selvinneet käyttöohjetta lukemalla

  • Selkeiden käyttövirheiden esim käyttöohjeen noudattamatta jättämisestä aiheutuneet huoltokäynnin rahtikulut jäävät kokonaan ostajan  maksettaviksi

HUOM! Älä lähetä takuupalautusta Matkahuollon “postiennakolla” (vastaanottaja maksaa noutaessa) tai Postin kautta. Emme nouda sitä ja kulut jäävät ostajalle.

Huolto ja asennus

  • Huoltotyön tuntiveloitus 45e / tunti (sis.ALV)
  • Riistakameran lähetysasetusten ohjelmointi 20e / kamera (sis.ALV)

Kuluttajansuojalaki etämyynnissä

Kun kuluttaja on etämyynnissä vastaanottanut tavaran, hänellä on huolenpitovelvollisuus tavarasta peruuttamisaikana niin kauan, kunnes hän on päättänyt pitää sen.

Jos kuluttaja kuitenkin ottaa tavaran normaaliin käyttöön huolenpitovelvollisuutensa vastaisesti, hän ei menetä peruuttamisoikeuttaan, mutta on sen sijaan velvollinen korvaamaan tavaran arvon alentumisen myyjälle.

Joidenkin tavaroiden kuten esim vaatteiden, elektroniikan osalta arvo voi alentua hyvin lyhyenkin käytön jälkeen olennaisesti. Jos tavara on sen käyttämisen johdosta tullut myyntikelvottomaksi, kuluttajan on vastattava tavarasta sen koko arvolla.

Riidanratkaisu

Jos sinulla on ongelmia verkossa ostamasi tuotteen tai palvelun suhteen, eikä ongelmatilannetta voida ratkaista suoraan myyjän kanssa, voit hakea riita-asialle tuomioistuimen ulkopuolista ratkaisua Euroopan komission verkkovälitteinen riidanratkaisu sivuston kautta TÄSTÄ

Kuluttajariitalautakunnan verkkosivuston osoite TÄSTÄ

Ennen asian viemistä verkkovälitteisen riidanratkaisuun tai kuluttajariitalautakunnan käsittelyyn ota ensin yhteyttä maistraattien kuluttajaneuvontaan TÄSTÄ

Lisätietoja Kilpailu- ja Kuluttajaviraston sivustolta osoitteesta TÄSTÄ

Lisätiedot

  • Tuotteet myydään sellaisena kuin ne ovat esitelty verkkosivuillamme
  • Emme ole vastuussa valmistajien kotisivuilla olevista tiedoista tai niillä esiintyvistä virheistä
  • Tallennamme ostajan tiedot asiakasrekisteriin takuurekisteriä ja mahdollista asiakasyhteydenpitoa koskien
  • Emme luovuta emmekä myy asiakastietoja tai sähköpostiosoitteita ulkopuolisille